💎 כל התכשיטים מיוצרים באהבה ובעבודת יד בסטודיו | משובצים אבנים טבעיות ואיכותיות | משלוח חינם מעל ₪199 💎

טורמלין אבטיח - אבן הלידה של אוקטובר

טורמלין אבטיח

 

טורמלין היא אחת משתי אבני הלידה המשויכות לילידי חודש אוקטובר, יחד עם אופל.

הטורמלין התגלתה לראשונה על ידי סוחרים הולנדים מול החוף המערבי של איטליה בסוף המאה ה- 1600 או בתחילת ה- 1700. השם טורמלין מקורו במונח הסינהאלי "טורמאלי", שהיה השם שניתן לכל הגבישים הצבעוניים באי סרי לנקה באותה תקופה ומשמעותו אבן עם צבעים מעורבבים. השם הכל כלול הזה מעיד על חוסר יכולתם של סוחרי אבני חן קדומים להבדיל בין טורמלין לבין אבנים אחרות. למעשה, בתקופה מסוימת בהיסטוריה, טורמלין ורוד ואדום נחשב לאודם. טורמלין ורוד נוטה להיות בצבע ורוד יותר מאודם. עם זאת, קווי הדמיון שלהם במראה חזקים כל כך, עד כי האבנים בתכשיטי הכתר הרוסיים הנחשבות לאודמים במשך מאות שנים נחשבות כיום כטורמלין.

הסינים חרטו וגילפו דמויות עם טורמלין במשך מאות רבות, ודוגמאות עתיקות עדיין מוצגות במוזיאונים, עדות לעמידות האבן.

תכונות אנרגטיות

במשך מאות שנים, תרבויות שונות היו בעלות אמונות שונות לגבי אילו סגולות הטורמלין יכולה להביא לעונד אותה. בספרות המאה ה -18 מביאה ברברה ווקר אזכורים, אשר ראו אבן זו כמועילה לאמנים, סופרים, שחקנים ובעלי תחומים יצירתיים. באותה מאה, טען מדען הולנדי כי טורמלין עטוף במשי והונח על לחיו של ילד קודח יביא לשינה. טקסים קדומים בהודו כללו את השימוש באבני חן ככלי להביא תובנה ועזרה לגילוי הדבר הטוב. זה ישמש גם כדי להודיע ​​למי או מה הגורם לצרות או למעשים רעים. האבן הוערכה מאוד על ידי אלכימאים, שאולי בגלל האפקט הפירואלקטרי שלה, האמינו שהיא קשורה לאבן הפילוסוף. נאמר שזהו החומר שיעניק הארה, ייתן כוח לעניינים רוחניים, יישב ניגודים וישנה מתכות בסיס לזהב. בתקופה המודרנית, האבן משמשת שבטים באפריקה, אינדיאנים וקבוצות אבוריג'ינים באוסטרליה כקמע המגן מפני כל הסכנות.

 

טורמלין אבטיח

זוהי מנסרה מאורכת שבה יש טורמלין ירוקה עוטפת טורמלין ורודה ולעיתים סביב המעטפת הירוקה יש מעטה שחור ועל כן שמה "אבטיח". היא מביאה את החיבור בין הירוק המרפא לורוד המעורר-רגשית. והיא מכילה למעשה תדר מעורר ומרגיע בו-זמנית. עוזרת להבין שקבלה ונתינה הם אותו הדבר ושאהבה היא מהות הקיום. היא קוראת לבחור באהבה בכל רגע, גם אם קשה. היא מעודדת השראה ומסייעת להגביר את חוש ההומור, בעיקר אצל אלה שלוקחים את החיים ברצינות רבה מדי

 

תכונות גמולוגיות

הרכב כימי: Na(LiAl)3Al6(BO3)3Si6O18(OH)4

היא שייכת לקבוצת הטורמלין והמבנה שלה הוא טריגונל

לטורמלין מבנה מולקולרי מורכב מאוד. כימיה שלה תוארה על ידי ג'ון רוסקין כ"יותר כמו מרשם רופא מאשר ייצור מינרל מכובד ". זהו חומר בלחץ גבוה וטמפרטורה גבוהה. גבישי טורמלין רבים מציגים קוטביות - הצבע, התכונות החשמליות וצורות הגביש שונים בשני קצות הגביש. וריאציות אלה נובעות בגלל המבנה המורכב והכימיה של האבן. כשמחממים אותה או משפשפים אותה, היא רוכשת מטען חשמלי ומושך אליו חפצים קטנים כמו אבק וחפצים קלים אחרים. מסיבה זו משתמשים בטורמלין במכשירים חשמליים לייצור מדדי לחץ. מאפיין זה מכונה "פירואלקטריה", ולכן זכתה לכינוי "האבן החשמלית" עוד במאה ה-18.

הטורמלין מתגבשת במגוון צבעים: שחור, אינדיגו, כחול, צהוב, ירוק, ורוד חום, סגול, לבן ושקוף חסר-צבע. לעיתים משלבת שני צבעים או יותר. השחורה היא הנפוצה ביותר, הורודה והירוקה יקרות יותר וכך גם שאר הצבעים.

לכל אחד מצבעי הטורמלין יש הרכב כימי מעט שונה, שם שונה ואף תכונות משוייכות שונות.

ההרכב הכימי משתנה מעט בין הצבעים השונים ומכיל סודיום, ברזל, אלומיניום, סיליקון, בורון, חמצן ומימן.

רמת הקשיות שלה היא 7 בסולם של 1-10

היא מתגבשת בצורת מוטות ארוכים העשויים להגיע אף לאורך של 20 ס"מ

מקורה העיקרי הוא סרי לנקה והיא מגיעה גם מארה"ב, ברזיל, הודו, מדגסקר ואפגניסטן.

 

טיפול נכון באבן

לניקוי פשוט השתמשו במים חמימים (לא חמים) עם סבון עדין ובמברשת רכה במידת הצורך. לאחר מכן, יש פשוט לייבש אותה עם מטלית רכה.

השאירו הערה

שימו לב, הערות צריכות לעבור את אישור המערכת לפני הפרסום