💎 כל התכשיטים מיוצרים באהבה ובעבודת יד בסטודיו | משובצים אבנים טבעיות ואיכותיות | משלוח חינם מעל ₪199 💎

אופל ורודה - אבן הלידה של אוקטובר

pink-opal

אופל הינה אחת משתי אבני הלידה המשוייכת לילידי חודש אוקטובר יחד עם טורמלין. היא גם אחת מ-12 אבני החושן הנקראת "לשם", האבן המשוייכת לשבט דן. ניתן לקרוא מידע נוסף גם על אופל אש.

ההערכה היא כי השם אופל נגזר מהסנסקריט אופלה, שפירושו "אבן יקרה", ומאוחר יותר הנגזרת היוונית "אופליוס", שמשמעותה "לראות שינוי צבע".

לאבני האופל יש המון גוונים וקל יחסית להגיע אליהן שכן הן מתגבשות בסמוך לפני השטח.

בתרבויות המזרח ראו בה כאבן קדושה האוצרת בתוכה את רוח האמת, היוונים האמינו שמעניקה יכולת ראיית הנולד והשאמנים באוסטרליה ואמריקה השתמשו בה בטקסים שונים.

במאה ה-19 נפוצה השמועה כי האופל מביאה מזל רע והיא אבן מרושעת. למעשה, זו הייתה אמונה מגוחכת במשך זמן רב בכל רחבי העולם. עם זאת, מי שמכיר, מודע לכך שהמוניטין והמיתוס האומלל הזה הם למעשה אשמתו של אדם אחד, סר וולטר סקוט. הרומן הנמכר ביותר של סר וולטר סקוט, אן מגוארשטיין, שנכתב בשנת 1829, היה סיפורה של ליידי הרמיוני, שמואשמת כוזב בהיותה שד, ומתה זמן קצר לאחר שטיפת מים קדושים נופלת בטעות על האופל שלה והורסת את צבעה. הציבור התכוון לכך שהמחבר הגאון הזה הזהיר מפני המזל הרע שאופל יכול להביא, ולכן הפסיקו לקנות את אבן החן היפה. סר וולטר סקוט הצליח להשמיד את שוק האופל האירופי כמעט 50 שנה בלי שום זכות אמיתית!  בתוך חודשים לאחר פרסום הרומן, שוק האופל התרסק והמחירים ירדו ב -50%.

למרבה המזל, כמעט 50 שנה מאוחר יותר, בשנת 1877, נמצא אופל שחור מדהים בדרום ויילס, אוסטרליה, ושוק האופל התחדש לבסוף. אופלים שחורים אלה כבשו את העולם בסערה. גילוי האופלים הללו באוסטרליה הביא לירידה בייצור האירופי. אוסטרליה היא למעשה המקור העיקרי לאופל שחור או לבן.

ישנה אמונה נוספת כי בימים מוקדמים הרבה יותר, כאשר תכשיטנים לא הבינו כיצד לטפל ולעבד את האבנים כראוי, האבנים היו מתייבשות ונשברות בזמן שהיו נחתכות, מלוטשות או משובצות. מטבע הדברים זה נחשב למזל רע.

 

תכונות אנרגטיות

המים אשר היוו חלק חשוב בהתגבשותה של האופל ומהווים אחוז גבוה ממנה מעניקים לאבן אנרגיה נשית. היא נחשבת לאבן מעוררת ומעצימה כל תכונה רגשית של העונדת אותה.

אופל ורודה היא קריסטל חזק מאוד כאשר הוא בא במגע עם לב האדם. אבן זו מפעילה ופותחת את צ'אקרת ליבנו ומשרה את ההילה של האדם בתנודות מרגיעות ושלוות. זו אבן מצויינת להתמודדות עם עצב כלשהו, ​​במיוחד של לב שבור. גביש זה דוחף אותנו להתבונן פנימה, ולחזק את הקשר שלנו עם העצמי הפנימי שלנו. על ידי חיזוק הקשר הזה אנו מתחזקים כיחידים ולא צריכים להישען כל הזמן על יקירינו. אופל ורודה נותנת תחושה של אינדיבידואליות תוך שהיא מראה עד כמה באמת חזקים את ולבך.

זן אופל זה נקרא גם "אבן של התעוררות רוחנית", בגלל התנודות החזקות שהוא מציג. האופל הורודה עוזרת לריפוי עצמי בכל הרמות והיא כאן כדי להצעיר את הגוף וההילה הרגשית שלך. ידוע כי אופל ורודה מנקה את מרחב הלב ודוחפת אותו לקבל את כל מה שמכביד עלינו. על ידי היכולת לקבל את מה שקרה, רק אז את יכולה להמשיך ולצמוח ממנו.

 

 

תכונות גמולוגיות

ההרכב הכימי שלה SiO­­­2-nH2O מכיל תרכובת סיליקה, חמצן ומימן (מים). האופל היא למעשה קוורץ (SiO2)  בתוספת מים ועל כן היא רכה יותר מהקוורץ.

המבנה שלה הוא אמורפי

אופל ורודה היא סוג של אופל נפוץ שבדרך כלל אטום ואינו מציג את "האש" כמו זו של סוגי האופל השקופים. צבען נע בין ורוד בייבי בוהקת ועד ורוד-לבן, שמנת או אפילו לבנדר. במשך הזמן אופל ורודה אימצה את הכינוי "אבן ממתק מנטה", בשל הדמיון הקרוב לזה של סוכריות.

 

מידת הקשיות שלה היא 5.5-6.5  בסולם של 1-10

מקורות עיקריים של האופל הורודה: פרו, ארה"ב ואוסטרליה

 

 טיפול נכון באבן

האופל שלך תשמר לזמן רב אם תטפלי בה היטב. עלייך לטפל באופל בזהירות מסוימת כדי למנוע שריטות או מכות. הדרך הכי הבטוחה היחידה לנקות אופל היא עם מים חמימים ומעט סבון כלים עדין.

את האבנים אסור לחשוף לשמן או כימיקלים אחרים. זה עלול לגרום להן לאבד חלק או את כל האש שלהן. מכיוון שאופל מכילה אחוז מים יחסית גבוה (עד 20% מים), כדאי להמנע מחשיפה ממושכת לשמש כדי למנוע ייבוש. אם אבני אופל מתייבשות מדי, הן נוטות להיסדק. תופעה זו מכונה "שיגעון", והיא מוחקת את ערך האבן. לכן כדאי להימנע מהשארת אופל ליד כל דבר שעלול לייבש אותה. כדי למנוע מהאופל להתייבש מומלץ לטבול אותה במים למשך מספר שעות מפעם לפעם.

השאירו הערה

שימו לב, הערות צריכות לעבור את אישור המערכת לפני הפרסום