💎 כל התכשיטים מיוצרים באהבה ובעבודת יד בסטודיו | משובצים אבנים טבעיות ואיכותיות | משלוח חינם מעל ₪199 💎

גארנט - אבן הלידה של ינואר

אבן גארנט גולמית - ינואר

גארנט היא אבן הלידה של חודש ינואר. היא גם אחת מ-12 אבני החושן הנקראת "נופך", האבן המשוייכת לשבט יהודה. מקור השם מגיע מהמילה הלטינית "גארנטוס", שפירושה "דמוי זרעים", בהתייחסות לרימון. הפניה זו הגיונית שכן גארנטים קטנים נראים כמו הזרעים האדומים הבהירים שנמצאים בתוך הרימון.

גארנטים היו פופולריים מאוד באירופה, במאות ה -18 וה -19. הם שימשו לעתים קרובות לתכשיטים בתקופה הוויקטוריאנית. בספרד העתיקה הרימון היה מועדף, וכתוצאה מכך גם הגארנט.

 

גארנט הוא למעשה שם קבוצתי עבור מינרלי הסיליקט אלמנדין, פירופ, ספרטינה, גרוסולרי, אנדרדיט, מוזמביק ואובורוויט, כך שהגארנט היא אבן חן מגוונת בהרבה מששמה מרמז. כל מינרלי הגארנט הללו חולקים מבנה גביש הרכב כימי דומים.

 

תכונות אנרגטיות

גארנט ידועה כממיסה דפוסי התנהגות מושרשים שאינם עוד חיוביים, ועוקפת התנגדות או חבלה בלתי מודעת המושרה על ידי עצמה. זה עוזר להרפות מרעיונות חסרי תועלת או ישנים. האבן מחייה, מטהרת ומאזנת אנרגיה, ומביאה שלווה או תשוקה לפי הצורך. הגארנט מסירה עכבות, טאבו, כעס ומחלוקות. הגארנט גם מקלה על חוסר הרמוניה רגשית, מביאה להשפעה מרגיעה ומגנה על הלובשת מלהיות מושפעת מהאנרגיה הלא רצויה של אחרים ומפני דכאון. הגארנט מחזקת את יצר ההישרדות במשבר, או במצבים טראומטיים ביותר, ומביאה אומץ ותקווה במקום שנראה כאילו אין מוצא. הגארנט אף מקדמת ביטחון עצמי ומאפשרת לרוח הפנימית של האדם להקרין.
באסטרולוגיה הספרדית יצגה הגארנט פעם את השמש. לאורך כל ההיסטוריה היו הרבה מסורות ואגדות עתיקות אודות הגארנט. בתקופת ימי הביניים, האבנים נחשבו כמרפאות דיכאון, מגנות מפני חלומות רעים ומקלות על מחלות כבד, כמו גם שטפי דם. על פי האגדה, נח השתמש בגארנט חתוך דק וזוהר כדי להאיר את התיבה באותם ימים ולילות כהים ורטובים. האמינו כי לא ניתן להסתיר את האבן מכיוון שהברק שלה יראה גם אם היא מוסתרת מאחורי בגד ושהיא הביאה לחשיפת הסודות הכמוסים של הלב.
ההיסטוריה של היכולת של גארנט לחולל טרנספורמציה מצויה בספרים רבים. תלמה אייזקס כותבת כי "גארנטים המשמשים לריפוי היו בדרך כלל אלמנדין ופירופ, המינרלים השקופים האדומים והסגולים-אדומים. הם חשבו שהם מתנגדים למלנכוליה ומתנהגים כממריץ לב". בימי קדם היו כאלה שהאמינו שההסתכלות על גארנט אדומה עלולה להוביל לתשוקה, וכעס.

 

תכונות גמולוגיות

המבנה הכימי הבסיסי של כל סוגי הגארנט הוא זהה, פרמטרים X ו – Y בנוסחה מסמנים את המרכיבים המשתנים סוגי הגארנט: X3Y2Si3O12

היא שייכת לקבוצת גארנט והמבנה שלה הוא קובי או רומבי (דמוי כדורגל)

גארנט היא אבן עמידה למדי, ומדורגת 7-7.5 בסולם הקשיות. שרשרת עשויה גארנט נמצאה על צעיר בקבר, משנת 3000 לפני הספירה, וזו הוכחה לעמידות האבן. גארנט היא למעשה השם למשפחה המונה עשר אבני חן שונות עם מבנה כימי דומה המשתרע על מגוון צבעים, מאדום לכתום לצהוב, ירוק, חום, סגול, ורוד או אפילו שחור. ההבדלים העיקריים בין האבנים נעוצים בשונות קלות של צבע, צפיפות ומדד שבירה.

הצבע הנפוץ ביותר לגארנט הוא אדום כהה הנוצר על ידי הסיליקט אלמנדין. ואילו הצבעים הנדירים יותר הינם כחול, לבן ואפור.

מקורות עיקריים הם: סין, אפריקה בורמה וסרי לנקה

 

טיפול נכון באבן

מומלץ לנקות את הגארנט עם מים חמימים, סבון ומברשת רכה. הקפידו תמיד לייבש את האבן היטב לאחר שטיפתה. ניתן גם לנקות באמצעות אולטרסאונד בכל גארנט מלבד הזן הדמנטואידי. אל תנקו את גארנט באמצעות אדים. כמו באבנים אחרות, יש לשמור את הגארנט ולהגן עליה מפני מכות חדות, טמפרטורות קשות וכימיקלים.

 

 

השאירו הערה

שימו לב, הערות צריכות לעבור את אישור המערכת לפני הפרסום